Najlepsze pozycjonowanie, czyli jakie treści promuje Google

O zajęciu topowych pozycji w wyszukiwarce Google marzy każda firma. Pozycjonowanie to długotrwały i pracochłonny proces, ale na pewno jest wart zachodu. Sposobów jest wiele, ale czy jest, który może zapewnić najwyższe miejsca i najlepsze pozycjonowanie? Przekonajmy się.

Co wpływa na SEO?

Najlepsze pozycjonowanie uzyskamy, jeśli spojrzymy na wyszukiwarkę z tzw. szerokiego kadrowania. Jednak na pierwszy ogień weźmy czynniki, które mogą przynieść niemalże natychmiastowe efekty. Należą do nich:

  • Optymalizacja strony minifikacja kodu, szybki czas ładowania, linkowanie wewnętrzne, przejrzysta struktura itp.
  • Bogate merytorycznie treści tworzenie tekstów zgodnie z zasadami SEO copywritingu, zadbanie o strukturę treści (nagłówki, akapity, punktory itp.).
  • Pozyskiwanie linków – z wykorzystaniem tekstów sponsorowanych, gościnnych oraz tekstów zapleczowych.

Niestety znana jest tylko część czynników, która wpływa na pozycjonowanie, ale to zawsze coś. Powyższe działania są tak naprawdę obowiązkowe i powinny być obecne na każdej stronie internetowej. Jednak, aby osiągnąć najlepsze pozycjonowanie, trzeba spojrzeć na wyszukiwarkę całościowo oraz przeprowadzić analizę własnej firmy.

Najlepsze pozycjonowanie – co działa na Google?

Jak wspomnieliśmy wcześniej – pozycjonowanie to skomplikowany i długi proces, który wymaga dużych nakładów pracy. Aby zajmować topowe pozycje, trzeba grać według zasad Google. Poniżej omówimy kilka najważniejszych.

Użytkownicy są najważniejsi

Użytkownicy są źródłem utrzymania wyszukiwarki. Google zarabia między innymi poprzez wyświetlania płatnych reklam z Google Ads. Zatem wyszukiwarka musi wyświetlać treści dostosowane do potrzeb użytkowników.

Google troszczy się o jakość treści, a nie o wielkość firmy – dzięki czemu nawet mniejsze przedsiębiorstwa mają szansę na zajęcie miejsc w TOP10. To właśnie ten zabieg pozwolił gigantowi zdominować inne wyszukiwarki.

Ważna jest użyteczność strony

Wiemy już, że Google lubi promować użyteczne dla odbiorców strony. Zatem ważne jest, aby zoptymalizować stronę, tak aby zwiększyć komfort użytkowników w jak największym stopniu.

Jeśli chodzi o profil linkowy strony – jest to ważny aspekt, jednak stanowi jedynie podpowiedź dla wyszukiwarki, że Wasza witryna jest wiarygodna. Im bogatszy profil (im więcej stron linkuje do Waszej), tym bardziej wiarygodna dla Google’a jest strona. To pozwala na manipulację rankingiem (przed czym przestrzega sam gigant we wskazówkach dla webmasterów) i zdobycie wyższych miejsc.

Jak mogliście już wywnioskować – najlepsze działania pozycjonujące, to takie, które zwiększają komfort czytelników. Wszelkie działania, których głównym celem nie jest podniesienie wygody użytkowników, nie przyniosą spektakularnych efektów, gdyż nie są zgodne z polityką Google.

Ważne! Algorytmy Google’a są wciąż udoskonalane i już teraz są w stanie rozpoznać strony przeznaczone do linkowań za pieniądze (tzw. presell page) lub czy profil linkowy tworzony jest w sztuczny sposób. Nie trzeba chyba mówić, że w obu przypadkach Google nie będzie skłonne do wysokiego pozycjonowania.

Najlepsze pozycjonowanie, czyli właściwie co?

Google zadbało o to, aby pozycjonowanie nie było możliwe za pomocą SEO-sztuczek, trików czy manipulowania rankingami. Liczą się rzetelne, regularne działania, które mają zwiększyć komfort użytkowników.

Każda osoba prowadząca stronę nie może zapomnieć o:

  • ciekawych artykułach blogowych,
  • czytelnej strukturze (zarówno strony, jak i tekstów),
  • zabezpieczeniu danych użytkowników (polityka prywatności, SSL itd.).

Tak naprawdę opis działań SEO można zamknąć w jednym zdaniu – strona powinna być udoskonalana tak, aby była idealna na użytkowników.

Najlepsze pozycjonowanie – podsumowanie

  • W pozycjonowaniu nie ma dróg na skróty.
  • Dla Google komfort użytkowników to najwyższa wartość.
  • Wyszukiwarka promuje jedynie użyteczne strony.
  • Najlepsze działania pozycjonujące, to działania zgodne z polityką Google.
Poprzedni artykułLitery ledowe – oświetl swoją sypialnię
Następny artykułJak zostać Scrum Masterem?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj