Proces projektowania stron internetowych – jak przebiega?

Strona internetowa jest dzisiaj niezbędnym narzędziem każdego przedsiębiorcy w kontekście promocji swojej firmy. Korzysta się z niej zarówno w ramach prowadzenia marketingu, jak i sprzedaży produkowanego asortymentu. Nie da się ukryć, że przychody generowane z działalności są znacznie większe, kiedy dysponujemy taką witryną.

Przed stworzeniem firmowej strony internetowej, warto opracować jej konkretny projekt. Z tym najczęściej wybieramy się do specjalistów, którzy zadbają o przygotowanie witryny, uwzględniając wszystkie aspekty zawarte w pierwotnych założeniach. O tym, na co zwrócić uwagę przy projektowaniu stron internetowych, opowiemy poniżej.

Samodzielne projektowanie strony – czy warto?

Projekt strony wymaga uwzględnienia wszystkich składowych, ważnych nie tylko z punktu widzenia estetycznego, ale również samej użyteczności. Trzeba przyznać, że takie zadanie w większości przypadków wymaga interwencji specjalisty. Zdecydowanie lepiej powierzyć zadanie firmie, która zajmie się zarówno projektem, jak i końcowym wykonaniem strony czy sklepu internetowego. Czy rola przyszłego właściciela strony kończy się jednak na zleceniu pracy specjaliście? Oczywiście, że nie.

Najważniejszą rzeczą w kontekście pracy nad projektem jest komunikacja. Nie przynosimy specjalistom gotowego projektu, ale zawsze mamy jakiś zamysł i pierwotną koncepcję. To właśnie względem naszych wytycznych developerzy podejmują się pracy i próbują w jak największym stopniu dorównać naszym oczekiwaniom. Nie znając się na temacie funkcjonalności witryn, raczej nie zdołamy pomóc firmie projektującej naszą stronę. Możemy jednak w dużym stopniu porozmawiać o kwestiach wizualnych i zaproponować takie rozwiązania, które najbardziej nam odpowiadają.

Niezbędne kroki w projektowaniu stron internetowych

Zazwyczaj projektowanie stron internetowych bazuje bardziej na samym zapleczu, aniżeli kwestiach estetycznych. Oprawa wizualna witryny jest zawsze możliwa do poprawienia, a błędna analiza wewnętrzna może doprowadzić do konieczności tworzenia znacznie bardziej czasochłonnych poprawek. Podstawą jest oszacowanie ilości podstron i zorganizowanie koncepcji paska menu na podstawie fraz kluczowych. Dokładną analizę takich słów robi się zazwyczaj korzystając ze stron konkurencji. Następnie, konieczne jest zadbanie o uzupełnienie metadanych i tytułów. Wszystkie te czynniki okażą się przydatne w kontekście późniejszego, ewentualnego pozycjonowania witryny w rankingu wyszukiwarki i zdobywania większej ilości odbiorców.

Bardzo istotny przed rozpoczęciem pracy jest wybór konkretnego systemu CMS. To oprogramowanie, przy użyciu którego strona jest tworzona. Posiada specjalny panel sterowania, za pomocą którego możliwa jest późniejsza edycja i wprowadzanie zmian na stronie. Po tej czynności, należy uwzględnić rodzaj domeny i serwera, na którym strona zostanie postawiona. Przeważnie stawia się witryny na serwerach dedykowanych konkretnym systemom zarządzania treścią. Po wykonaniu tych wszystkich czynności, można przystąpić do prac nad tworzeniem.

Poprzedni artykułDziałania PR – co to znaczy?
Następny artykułJak wybrać idealny hosting dla swojej strony internetowej?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj