Działania PR – co to znaczy?

We współczesnym świecie wizerunek marki, firmy czy osoby jest wartością i dobrem mierzalnym. Można go nawet w miarę dokładnie wycenić. Ale kto i jak go buduje i czuwa nad komunikacją z otoczeniem? I kim są ci, którzy tworzą PR? Na czym dokładnie polegają działania PR, dzięki którym kształtuje się taki, a nie inny obraz firmy?

Czym zajmują się agencje PR?

Kształtowaniem relacji z otoczeniem zajmują się agencje PR. Ich celem jest budowa, szlifowanie i utrzymanie korzystnego wizerunku firmy w otoczeniu rynkowym. Jest to szczególnie ważne dla przedsiębiorstw, dla których wiarygodność i marka ma wielkie znaczenie. Ale również dla firm, które z założenia nie będą popularne wśród społeczeństwa i klientów. Na przykład firmy windykacyjne albo państwowe instytucje ściągające podatki muszą tak kształtować swój wizerunek, by ich klient i osoby, z którymi będą się kontaktować nie traktowały ich działań jako niezrozumiałych wymuszeń, tylko rozumiały istotę rzeczy. A także, że są to podmioty działające zgodnie z prawem i wykonujące zadania społecznie potrzebne. Ten przykład pokazuje, że agencje PR mogą działać na bardzo różnych polach, a działania PR potrzebne są właściwie w każdej branży. Jak widać, działania PR muszą być oparte na tworzeniu warunków do dialogu, perswazji i zrozumienia. Piarowiec to nie jest człowiek, który próbuje coś nam „wcisnąć”, mówiąc potocznie, tylko ktoś, kto buduje płaszczyznę do porozumienia z zachowaniem szacunku i korzyści dla wszystkich.  

Praca PR – kto się w niej odnajdzie?

Branża usług public relations jak każda wąska specjalizacja ma swoje specyficzne cechy.  Według ankiet internetowych zdecydowana większość piarowców to kobiety. Dlaczego? Ważną cechą pracy w PR jest konieczność tworzenia ciekawych treści, czyli tak zwanego contentu. A wystarczy spojrzeć, kto studiuje na kierunkach humanistycznych i jest lepszy w snuciu opowieści. Nic więc dziwnego, że kobiety świetnie odnajdują się w tej branży. Ponadto to właśnie kobiety są lepiej wykształcone i podejmują się zadań wymagających kompetencji z różnych dziedzin jednocześnie.

Praca piarowca przyciąga osoby, które chcą mieć elastyczny czas pracy i większość zadań wykonywać z domu. Chcą zadania zawodowe chcą łączyć z podróżowaniem albo, na przykład, obowiązkami domowymi.   

Kim jest piarowiec?

Należy podkreślić, że działania PR nie ograniczają się tylko tworzenia do kreatywnych treści, ale wymagają też zdolności graficznych, komunikacyjnych i oczywiście znajomości współczesnych mediów. Piarowiec to osoba, która musi posługiwać się wszystkimi możliwymi kanałami przekazu. Dlatego powinien również wykorzystywać możliwości Internetu i mediów społecznościowych. Oczywiście bardzo istotna we współczesnym świecie jest również prędkość przekazywania informacji, jej widoczność, czytelność i pozycja w sieci. Piarowiec musi więc posiadać też narzędzia, które zapewnią mu skuteczność również na tym polu. Wiele firm często traktuje działania PR jako wsparcie dla marketingu. Dlatego specjalista ds. PR musi również mieć sporą wiedzę w tym zakresie.

Poprzedni artykułCo warto wiedzieć na temat funkcjonowania i budowy stoisk targowych?
Następny artykułProces projektowania stron internetowych – jak przebiega?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj