5 najczęstszych błędów w automatyzacji marketingu e-commerce

Automatyzacja może zdziałać w marketingu prawdziwe cuda, jednak pod warunkiem, że zostanie prawidłowo wdrożona. Inaczej może przynieść efekty dalekie do oczekiwanych albo po prostu nie dawać żadnych pozytywnych efektów. Niestety, często się zdarza, że właściciele sklepów online lub platform sprzedażowych nie potrafią prawidłowo zintegrować u siebie nowoczesnych rozwiązań.

Przedstawiamy najczęstsze błędy w automatyzacji marketingu oraz wyjaśnienie, dlaczego wciąż się zdarzają. Przeczytaj i zobacz, czy popełniasz te błędy, a jeśli dopiero planujesz wdrożyć automatyzację, dowiesz się, czego należy nie robić.

Jakich błędów nie popełniać w automatyzacji marketingu?

Skąd biorą się błędy w automatyzacji marketingu? Istnieje pięć głównych powodów, dla których podejmowane działania nie przynoszą rezultatów. Oto one:

  • brak dokładnie zdefiniowanych celów biznesowych i strategii- wielu przedsiębiorców rozpoczyna działania w obszarze automatyzacji marketingu bez dokładnego zdefiniowania celów biznesowych i strategii, co prowadzi do rozproszenia działań i braku ich skuteczności. Wiąże się to z marnotrawstwem czasu oraz środków;
  • błędy w mailingu- najczęściej spotykane błędy w e-mail marketingu to wysyłanie wiadomości ze złymi linkami, wysyłanie niespersonalizowanych wiadomości oraz zbyt częste przesyłanie maili, co większość klientów traktuje jako spam. Te błędy mogą mieć znaczący wpływ na ilość otwieranych wiadomości przez klientów oraz prowadzić do ich rezygnacji z subskrypcji;
  • niedopasowanie do potrzeb klientów- brak personalizacji oraz niedostosowanie ofert do potrzeb klientów może prowadzić do utraty zaangażowania i zainteresowania proponowanymi ofertami;
  • brak optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych- w dzisiejszych czasach odpowiednia optymalizacja witryny e-commerce pod kątem urządzeń mobilnych jest niezwykle istotna, a jej zaniedbanie może prowadzić do utraty klientów;
  • brak integracji z używanymi systemami – często popełnianym błędem jest używanie osobnego systemu CRM do gromadzenia informacji o klientach oraz osobnego do mailingu. Wiąże się to z koniecznością ręcznego, czasochłonnego aktualizowania danych i ryzykiem popełnienia błędu.

Jak unikać błędów w automatyzacji e-commerce?

Przede wszystkim należy zacząć od dokładnego opracowania strategii oraz kolejnych etapów jej wdrażania. Dzięki temu automatyzacja marketingu będzie precyzyjna. Potrzebny także system CRM w którym znajdziesz wszystko, co potrzebne do synchronizacji danych oraz narzędzia umożliwiające wysoki poziom personalizacji ofert.

Takim systemem jest edrone – został wyposażony we wszystkie rozwiązania, jakich wymaga współczesny e-commerce. Dzięki temu możesz w wygodny sposób nie tylko zyskać sympatię klientów, ale również zapewnić sobie ich lojalność, dzięki czemu zwiększy się konwersja.

Jak to działa? Najlepiej przekonać się o tym w praktyce. Dlatego zajrzyj na stronę https://edrone.me/pl/platforma/rozwijaj-sklep-online już dzisiaj!

Poprzedni artykułPoznań dla cyfrowych nomadów: jak odnaleźć się w mieście pracując zdalnie
Następny artykułJaki fotel gamingowy wybrać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj