Odpowiednie dostosowanie naszego sklepu internetowego to podstawa, jeśli chcemy zwiększyć sprzedaż poprzez system Presta. Moduły pomogą nam na pozytywnie wpłynąć na współczynnik konwersji. Jakie rozszerzenia warto wybrać? Podpowiadamy!
Współczynnik konwersji – czym jest?
Współczynnik konwersji to nic innego, jak odsetek internautów, którzy zrealizowali ustalony przez nas cel (kupili dany produkt, zrealizowali ustaloną promocję, dowiedzieli się o naszym sklepie poprzez współpracę z innymi podmiotami). Takie określenie bardzo często wykorzystuje się w przypadku płatnych reklam, np. ustawianych w ramach kampanii Google czy Facebooka. Wtedy współczynnik konwersji określa procent płatnych kliknięć w naszą witrynę.
Pop-upy w wykorzystaniu do zwiększania konwersji sklepu na PrestaShop
Prowadząc sprzedaż online, bardzo często będziemy korzystać z oprogramowania Presta. Moduły, zarówno te darmowe, jak i płatne, pomogą nam wpłynąć na zwiększenie konwersji sklepu internetowego. Do dyspozycji będziemy mieć np. wtyczki, które pozwolą na łatwe tworzenie i ustawianie powiadomień typu Pop-up. Są to wyskakujące na ekranie monitora banery, informujące o trwaniu akcji promocyjnej czy zachęcające do zakupu określonych produktów. Każdy Pop-up ma na celu wezwać do działania (CTA) danego internautę. Docelowo Pop-upy mają wydłużyć czas przebywania na naszej stronie i zwiększyć sprzedaż. Takie moduły umożliwiają ustawienie wszystkich najważniejszych parametrów Pop-upa. Pamiętajmy, by baner nie był zbyt nachalny – ma on zachęcić, a nie zniechęcić.
Zwiększenie konwersji sklepu poprzez integrację systemów szybkich płatności
Moduły PrestaShop mogą służyć także do przyśpieszania finalizacji transakcji. Im szybciej Klient będzie mógł zamówić i zapłacić za dany towar, tym lepszy współczynnik konwersji będzie mieć nasz sklep. Dobry moduł pozwala nam na zintegrowanie najpopularniejszych systemów płatności, takich jak PayU, Przelewy24 czy DotPay. Warto także umożliwić internautom zakup bez konieczności rejestrowania się na stronie.